Proljeće je stiglo! Pokrenimo se!

Ljudsko tijelo je stvoreno za kretanje. Tjelesna aktivnost sastavni je dio života i svakodnevno je provodimo šetnjom, kućanskim poslovima, igrom, sportskim i rekreativnim aktivnostima. Ipak, 60% europskog stanovništva nije dovoljno fizički aktivno zbog modernog-sjedilačkog načina života.

Tjelesna neaktivnost je glavni rizični faktor za glavne bolesti današnjice:

  • srčanih bolesti
  • malignih bolesti,
  • dijabetesa
  • depresije
  • pretilosti…

 

Koliko nam zapravo treba tjelesne aktivnosti?

Preporuka Svjetske zdravstvene organizacije je svakodnevna tjelesna aktivnost  u trajanju od najmanje pola sata. Tjelesna aktivnost ne mora biti striktno sportska aktivnost, može biti šetnja, rad u vrtu ili bilo koji omiljeni oblik rekreacije.

Ukoliko ste slabije kondicije ili fizičkog zdravlja, pola sata fizičke aktivnosti se može rasporediti tokom dana prema individualnim mogućnostima. Na primjer, nekoliko minuta provedenih radom u vrtu možete pribrojiti onima kada se uspinjete stepenicama, šetate psa ili plešete.

Starijim osobama i osobama krhkog zdravlja preporuča se savjetovanje s liječnikom i izrada plana fizičke aktivnosti. Isto vrijedi i za vrhunske sportaše koji svoje tijelo izlažu velikim naporima.

Kako (p)ostati fizički aktivan?

 

Izaberite aktivnost koju volite i u kojoj uživate. Volite šetati u prirodi sa svojim voljenim osobama, djecom, ljubimcima? Ili pak više volite raditi u vrtu? Možda ste društveni tip koji voli timske sportove i druženje? Nađite za sebe ono što Vam najviše odgovara i uživajte u tome, to je glavni ključ motiviranosti!

Odvojite dovoljno vremena. Svaki dan odvojite pola sata za sebe, bez obzira na sve. Neka to bude Vaše posebno vrijeme u kojem uživate i ustrajte u tome!

Prilagodite aktivnost svojim sposobnostima. Tjelesna aktivnost uvijek mora biti prilagođena dobi, fiziološkom stanju organizma, zdravstvenom stanju i vlastitim sklonostima. Preporučuje se konzultacija s liječnikom, naročito ako bolujete od pojedinih bolesti.

Počnite umjereno i postavite razumne ciljeve. Ako do sada niste bili aktivni – počnite s umjerenim aktivnostima u trajanju 5 – 10 minuta pa ih postupno produljujte i intenzivirajte. Nemojte očekivati da ćete u dva treninga otrčati maraton, budite realni!

Ne kritizirajte se. Pokoji dan se nećete osjećati poletno ni sposobno za fizičku aktivnost. To zamislite kao dane odmora i punjenja baterija za iduće izazove! Ako osjećaj slabosti i bezvoljnosti potraje više dana uzastopno, posavjetujte se s liječnikom.

Uvođenje redovite tjelesne aktivnosti u svakodnevni raspored, u početku može izgledati zahtjevno, ali ne gubite volju i motivaciju. Jednom kada postane sastavnim dijelom Vašeg dana, i kada primijetite promjene na svom tijelu osjećat ćete se poletnije i zdravije. Tijelo će Vam biti zahvalno!

Nikad nije kasno posvetiti se vlastitom zdravlju! Počnite danas!