SCREENING TESTOVI KRVI

OPIS PRETRAGE Point of care screening dijagnostika uključuje brzo testiranje krvi. Rezultati ispitivanja nisu precizni kao oni iz medicinsko-biokemijskog laboratorija, no u praksi su korisni putokazi kako bi se što ranije i preciznije postavila medicinska dijagnoza. Kod nas „point of care“ testiranje se provodi u okviru radnog vremena, a rezultati budu gotovi za najviše 15 minuta.

POPIS PRETRAGA:

Troponin I-cTnI: test je namijenjen kvantitatnom ( količinskom) dokazivanju srčanog troponina u svrhu otkrivanja i procjene infarkta miokarda.

NT Pro BNP: Test je namijenjen za procjenu sistoličke i dijastoličke funkcije srca. Koristi se u otkrivanju srčanog popuštanja (insuficijencije) kod pacijenta u ranijoj fazi, određivanju stupnja rizika od srčane insuficijencije, praćenju učinkovitosti lijekova, te za procjenu prognoze srčanog popuštanja. Također je koristan u razlikovanju dispneje ( zaduhe) izazvane srčanim popuštanjem i one uzrokovane drugim bolestima i poremećajima. Test nije moguće napraviti ni u jednom laboratorij na širem području.

Hs CRP –( C reaktivni protein visoke razlučivosti): koristi se kod dijagnosticiranja i praćenja stupnja upalnog procesa te kod procjene rizika od kardiovaskularnih bolesti.

Hb A1 C –(glikozilirani hemoglobin): koristi se za rano otkrivanje dijabetesa, te za praćenja učinkovitosti terapije kod pacijenata koji već imaju dijabetes (kroz period unatrag tri mjeseca).

TSH ( Tireotropni hormon): hormon kojeg luči hipotalamus a pod direktnim je utjecajem hormona štitnjače. Koristi se za ranu detekciju poremećaja funkcije štitnjače, te za praćenje učinkovitosti liječenja već dijagnosticiranih poremećaja.

TRAJANJE POSTUPKA Ovisi o tipu testa, najčešće od vađenja krvi do dobivanja rezultata prođe 20 minuta.

PRIPREMA ZA POSTUPAK Nije potrebna nikakva posebna priprema.